Of ik wel eens samenwerk met merken op Instagram? Ja, daar maak ik geen geheim van. Soms in ruil voor een product, meestal (ook) in ruil voor een vergoeding. Pak ik dan alles aan omdat ik geld ruik? Zeker niet. Ik wil alleen aannemen wat bij me past.
Ik zie ze voorbij komen hoor; influencers die elke dag unboxing filmpjes maken van wat ze uitpakken. Als dat voor hen goed voelt, moeten ze dat zeker doen. Maar bij alles wat ze noemen/dragen/eten denk ik vervolgens ‘óók gesponsord’. En dat is het laatste wat ik wil. Ik wil alleen merken en producten die bij mij passen.
Kijkend naar mijn tijdlijn zou je dan denken dat je uitkomt op enkel campagnes voor toffe reisbestemmingen. Maar niets is minder waar. Neem nu bijvoorbeeld My Mind Piece. Sieraden zou je niet direct aan mij koppelen. Maar als je kijkt naar de quotes op de armbanden is het 100% ik én reizen. Eenzelfde verhaal geldt voor de instappers die je bovenaan deze pagina staat; Olukai is een merk dat je niet mag missen als je houdt van trendy en comfortabele schonen op reis.
En onlangs ging ik een samenwerking aan met Berba Bags. Een tas om mee te reizen? Nee, een zakelijke! Want door mijn Instastories (love it!) sta ik ook bekend als dat hardwerkende meisje dat zelfs bij de kapper aan het werk is voor haar fotografiebedrijf of het reisbureau waar ze voor werkt.
Het waren bij Berba Bags overigens niet alleen de tassen die me aanspraken, maar ook het verhaal erachter. Het is een familiebedrijf dat zich niet mee laat slepen door de huidige commercie en massaproductie. Elke tas wordt met de hand gemaakt. Ik steun zulk soort bedragen graag.
Toch ga ik ook op ‘reis’ door mijn Instagram-account. En dan met name binnen Nederland. Vorig jaar werd ik uitgenodigd door Buitenplaats Beekhuizen om uit te vinden hoe hondvriendelijk het park was. Naast dat ik een aantal dagen mijn volgers op sleeptouw nam tijdens ons verblijf, schreef ik er ook een gastblog over voor Woef Welkom.
Ook verbleef ik in 2018 twee weekenden lang in Brabant op uitnodiging van Visit Brabant. In 24 uur ontdekte ik zowel Eindhoven als Breda. Alles om Nederlanders er toe te bewegen Brabant zéker niet links te laten liggen. En ik kan je vertellen; dat moet je ook zeker niet doen. Ik had twee geweldig gezellige weekenden.
En hoewel ik me met mijn Instagaram-account vooral richt op de Nederlandse doelgroep, benader ik ook met gerust buitenlandse bedrijven. Vooral als ik op reis ga. Lokale gidsen, restaurants en excursiebedrijven staan te springen om aandacht onder Nederlandse toeristen. Erg leuk om zo samen te werken!
Denk jij dat jouw bedrijf bij het ‘merk’ Laura past? Benader me gerust voor de mogelijkheden.
P.S. Ik ben me er van bewust dat kleine webshops niet altijd het budget hebben voor een vergoeding. Je kan me altijd op de gok een product toesturen onder de noemer ‘review exemplaar’. Ik beoordeel dan zelf welke producten ik feature op mijn account of niet.
Reacties