In een ver verleden liep ik stage op een online redactie én bij een tijdschrift. Om erachter te komen wat ik nu echt wilde. En al snel bleek mijn hart bij online redactie te liggen en was ik toch niet echt een printmeisje.
Dit had meerdere redenen. Maar één ervan was de frustratie van een 20-jarig meisje dat keihard had gewerkt aan een kerstproductie, die vervolgens werd geschrapt vanwege ruimtegebrek. Nu zou ik dat overigens prima kunnen relativeren.
Online bleek daarnaast nog twee grote voordelen te hebben. 1. Fouten kan je nog aanpassen. En iedereen maakt fouten, dus ook ik. 2. Online is meetbaar. En dit laatste trok mij over de streep. Hoe tof is het om direct te kunnen zien wat er gebeurt nadat je iets op social media hebt gezet of wanneer je een nieuwsbrief hebt verstuurd? En na het publiceren van deze blog staat real time Google Analytics zeker open.
Maar eerlijk is eerlijk; hoe hard iedereen ook beweert dat print dood is, ik blijf er een zwak voor hebben. Want ik werkte niet voor niets 13 jaar lang bij één van de grootste uitgeverijen van Nederland, waar ik mijn carrière startte op de redactie van Libelle. Ja, in mijn geval dan wel Libelle.nl.
Een tijdje geleden kwam er een printproductie van mij uit. Ik schreef over mijn geweldige studiereis naar de Dominicaanse Republiek voor een van de bekendste vakbladen in de reiswereld, TravelPro. En eigenlijk is het complete onzin, maar ik ben er stiekem nog trotser op dan op mijn online artikelen. Omdat het zo tastbaar is wanneer je het magazine in handen hebt. Benieuwd geworden? Als je op de foto hieronder klikt, opent de PDF.
P.S. Foto’s & meer informatie over mijn reis naar de Dominicaanse Republiek? Ik verzamelde alle linkjes naar de blogs die ik schreef voor dé VakantieDiscounter.
Reacties